Uw patiënten- en financiële administratie op orde Module II

Meer overzicht in de patiënten- en financiële administratie, efficiënter werken én een hoger rendement. In de eerste workshop legde u de basis voor een veranderproces in uw praktijk. In deze vervolgworkshop gaat u praktisch aan de slag.

Leerdoel: 
  • U krijgt handvatten voor verbetering van werkprocessen in de praktijk.
  • U krijgt handvatten voor een efficiënte en effectieve financiële administratie.
Inhoud workshop: 

Zaken als patiëntmutaties, ION, COV, VECOZO en retourinformatie brengen we in deze module samen. U gaat thema’s als patiëntmutaties en de verwerking van declaraties praktisch uitwerken. Daarnaast krijgt u handvatten aangereikt voor werkprocedures en voor een transparante financiële administratie (onder meer de afhandeling van retourinformatie bij declaratie-afwijzingen). Uiteraard komen ook uw vragen en die van uw medecursisten aan bod. Bij module II is het noodzakelijk dat de verantwoordelijke huisarts aanwezig is samen met assistente(s) en (indien mogelijk) de praktijkmanager. Bij een grotere aanwezigheid van medewerkers is er al meteen een veel groter draagvlak. De aanwezigheid van de verantwoordelijke huisarts is belangrijk zodat inzicht in het gehele proces duidelijk is. Hierna kan het proces gedelegeerd worden aan de verantwoordelijke medewerker(s). 

Ook is het mogelijk deze cursus in uw praktijk te organiseren met een minimum van 6 deelnemers. Mocht dit interessant voor u zijn, neem dan contact op met academie@lhv.nl om in overleg een datum vast te stellen.  

Lees ook het artikel uit De Dokter: Praktijken laten soms omzet liggen

Let op: u kunt zich alleen inschrijven voor module ll als u module l hebt afgerond.  

Indien gewenst is het ook mogelijk individuele ondersteuning met de trainer af te spreken. Als LHV-lid krijgt u korting op het uurtarief. U kunt hiervoor contact opnemen met de LHV Academie 030-2823758.

Praktische informatie

DoelgroepDoktersassistente
Hid(ha)
Praktijkhouder
Praktijkmanager
Praktijkondersteuner
Waarnemer
Accreditatie6 punten
KostenLeden € 295,- / Niet-leden € 565,-
Trainer(s): 

Betty Bosman werkte jarenlang in het Radboud Universitair Medisch Centrum. Als echtgenote van een huisarts begon ze in 2007 met zijn financiële administratie. Ze ondervond aan den lijve wat er kan misgaan met bijvoorbeeld het boeken, het factureren en tijdens werkprocessen. Maar ze weet ook dat je in relatief korte tijd veel op orde kan brengen. Sinds 2011 heeft Betty haar eigen advies-en organisatiebureau voor huisartsenpraktijken, waarbij ze deze kennis overbrengt. De nadruk ligt hierbij op eenduidige werk- en declaratieprocessen, op tijdwinst en een optimale omzet.

Bijzonderheden: 

Deze nascholing is ook geaccrediteerd voor uw doktersassistente. Bij inschrijving is het van belang het KABIZ-nummer bij de hand te houden.

Ook op aanvraag: in company
Deze cursus is onderdeel van het vaste programma en kan daarnaast op aanvraag op een door u gewenste locatie worden gegeven. Alle deelnemers voor deze cursus moeten Module 1 hebben gevolgd. De cursus kan worden ingepland voor minimaal 6 personen. In overleg met de LHV Academie kan een datum worden vastgesteld

Contact 
Voor meer informatie kunt u per e-mail contact opnemen met de LHV Academie of bel 085-0480072.

Algemene voorwaarden LHV Academie
Op alle nascholingen van de LHV Academie zijn de Algemene voorwaarden LHV Academie van toepassing.

LHV © 2018