Bereik een optimale telefonische bereikbaarheid

Voor een huisartsenpraktijk is een goede telefonische bereikbaarheid een must. Dat weet u al, want er wordt door huisartsen veel geïnvesteerd in de bereikbaarheid en in de service naar de patiënt. Op drukke tijden en in kleine praktijken staat de bereikbaarheid wat vaker onder druk. Soms zijn de verbeteropties dan eenvoudig. In deze workshop laten we u zien wat er allemaal mogelijk is voor uw praktijk.

Leerdoel: 
  • De technische oplossing – het telefoonsysteem – zo optimaal mogelijk inzetten
  • Processen in de huisartsenpraktijk effectief inrichten rond telefonische bereikbaarheid
  • Referentiekader van goede telefonische bereikbaarheid creëren
Inhoud workshop: 

De markt voor oplossingen van goed telefonisch bereikbaar zijn is volop in beweging. Internetbellen, mobiele telefonie integreren in vaste telefonie, koppeling van telefonie met HIS systemen: er is steeds meer mogelijk. Deze workshop is gericht op bewustwording en kennisoverdracht:

  • bewust worden dat een goede telefonische bereikbaarheid meer omvat dan het hebben / aanschaffen van een geschikte telefooncentrale.
  • optimaliseren en verbeteren van de telefonische bereikbaarheid door aanpassingen in de praktijkvoering.
  • vergroten van kennis van de telefonieoplossingen (functionaliteiten).
  • geven van tips en trucs om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren.

Praktische informatie

DoelgroepDoktersassistente
Praktijkhouder
Praktijkmanager
Praktijkondersteuner
Accreditatie3 punten
KostenLeden € 175,- / Aios € 100,- / Niet-leden € 350,-
Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de LHV Academie of bel 085-0480018

Programma: 

Doel is beleving van bereikbaarheid aan de hand van de volgende onderdelen:

Participeren 
De workshop bestaat uit meerdere interactieve gedeelten.

Kennis verwerven
De twee docenten hebben beide veel ervaring in telefonische bereikbaarheid. De een vanuit de techniek en de ander vanuit praktijkvoering. U ontvangt veel praktische informatie, tips en trucs die na de workshop in uw praktijk toepasbaar zijn.

Ontdekken
We nemen u mee op een ontdekkingsreis, want er is zoveel meer mogelijk op het gebied van telefonische bereikbaarheid dan vaak bekend is. Aan de hand van praktijksituaties brengen we kennis over en door het interactieve gedeelte ervaart u ook zelf wat voor u een goede bereikbaarheid is.

Trainer(s): 

Marja Lambregts werkt 14 jaar in de eerstelijns gezondheidszorg, met name in de huisartsenzorg en is bestuurssecretaris van een huisartsenvereniging. Marja helpt huisartsen en huisartsenteams om van hun praktijk een goed geoliede machine te maken, verbetertrajecten te starten en om mensen plezier te laten hebben in hun werk. Het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid is één van haar speerpunten. Telefonische bereikbaarheid is meer dan alleen een goede telefooncentrale, het is de graadmeter voor de vitaliteit van de praktijkorganisatie. Haar kracht is mensen enthousiasmeren en meekrijgen in veranderingstrajecten. 

Rik van Schaijk heeft in de afgelopen 14 jaar bij Advitronics veel kennis opgedaan van telefonie in de praktijk. Na zijn tijd als engineer en projectleider houd hij zich tegenwoordig bezig met het vertalen van nieuwe technieken naar passende telefonieoplossingen voor de eerstelijnszorg. Daarnaast bezoekt Rik met regelmaat zorgverleners door heel Nederland. Het doel van zijn gesprekken is het persoonlijk adviseren over telefonische bereikbaarheid maar direct ook kennis opdoen van de doelgroep.

Bijzonderheden: 

Algemene voorwaarden LHV Academie
Op alle nascholingen van de LHV Academie zijn de Algemene voorwaarden LHV Academie van toepassing.

LHV © 2018